четвер, 13 листопада 2014 р.

Чи можна розвинути здібності до мистецтва?



    Для успішного розвитку здібностей до образотворчої діяльності потрібні відповідні задатки, з якими людина народжується. Вони являють собою вроджені анатомо- і психофізіологічні особливості організму. Для художника дуже важливі властивості зорового аналізатора (вміння точно визначати пропорції, колір і т.д.), гарна зорова пам'ять, багата уява. Але наявність задатків сама по собі не розв'язує питання про появу та розвиток здібностей. Задатки потрібно перетворювати в здібності в певний час. Якщо цей час пропустити, то потім здібності дуже важко, а то й практично неможливо розвинути.   



        
 Одна дитина здатна до образотворчого мистецтва, а інша - ні. Справа тут не в загальній обдарованості, а в різній її структурі. Дитина, що не виконує чіткого контурного малюнка, може, наприклад, відмінно підібрати колір, вирішити складну колористичну задачу, що важче для першого. Роботи, виконані в лінійній манері, простіше оцінювати, ніж зроблені в мальовничій. Учителі часом чекають від дитячих робіт тільки чіткості та акуратності. Тому графічна обдарованість як правило високо розцінюється в школі. Мальовничі ж роботи сприймаються часто як мазанина. Звичайно, не кожен учитель може побачити й оцінити мальовничу обдарованість дитини. Тому потрібно задуматись над структурою здібностей дитини.










4 коментарі:

  1. Целиком и полностью согласна с мнением, что изобразительные способности ребёнка можно и нужно развивать, особенно в школе. А мы, учителя, в этом главные помощники.

    ВідповістиВидалити
  2. Так, у кожної дитини є певні задатки і задача
    дорослих полягає у тому, щоб їх розгледіти і
    направити у певне "правильне" русло, дати їм поштовх,
    розвинути і при цьому мотивувати дитину. Так як будь-який
    розвиток - це завжди робота, іноді монотонна.

    Зовсім недавно наштовхнулась на "правило 10000 годин"
    згідно якого саме стільки годин потрібно присвятити діяльності,
    щоб досягти визначного успіху.
    Я погоджуюсь з автором, що задатки потрібно перетворювати в
    здібності...і добавлю, що здібності потрібно перетворювати у майстерність.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Наталія, дякую за ваш коментар. У вас цікава думка по цьому питанню.

      Видалити