четвер, 13 листопада 2014 р.

"Школа успіху і радості" Селестена Френе



               Мене, як педагога, зацікавила низка ідей відомого                                     французького педагога, Селестена Френе,
                  які допомагають оптимізувати  навчально - 
                  виховний процес, розвитку творчих здібностей 
                  на уроках образотворчого мистецтва.                                                              Уся педагогіка ґрунтується на трьох простих
                  правилах-заборонах, які я намагаюсь застосувати:
            1.Заборона обов'язковості, категоричності суджень.
            Слів «ви повинні, ви зобов'язанні»
            не існує в педагогічному глосарії Френе.
            2. Виховання та навчання розглядаються як                                                          перманентний процес, який власне, 
            ніколи закінчитися. 
            Розвиток творчих здібностей створює
            постійну ситуацію успіху. За таких умов навіть 
            помилка є вищою цінністю, запорукою подальшого
            досвіду. Це породжує заборону оцінювання окремого
            етапу чи всього навчання в цілому, оскільки оцінка - 
            вже зупинка, кінець шляху чи його певного етапу.
            3. Важливість уміння слухати, не висловлюючи
            негативних емоцій,навіть мімічних.

3 коментарі:

  1. Изобразительное искусство - это предмет, который в большей мере развивает творческие способности детей. Эти способности пригодятся им в дальнейшей жизни во всех сферах деятельности. И очень важно, чтобы ситуация успеха присутствовала в учебно-воспитательном процессе. При этих условиях формируется успешная самодостаточная личность.
    Учитель ИЗО, г. Санкт-Петербург, Столярчук Е.Н.

    ВідповістиВидалити
  2. цілком погоджуюсь з забороною "зобовязання".
    Не можна творити, будучи зобовязаним.Слова "повинен" та й
    взагалі будь-які рамки
    обмежують політ уяви та фантазії...
    І тоді це не творчість, а рутинне будення.

    ВідповістиВидалити
  3. Я не совсем согласен, что ошибка является главной ценностью. Ошибка - это, в первую очередь, опыт. А опыт бесценен. И это всегда нужно помнить.

    ВідповістиВидалити