Мене, як педагога, зацікавила низка ідей відомого французького педагога,
Селестена Френе,
які допомагають оптимізувати
навчально -
виховний процес, розвитку творчих здібностей
на уроках
образотворчого мистецтва. Уся педагогіка ґрунтується на трьох простих
правилах-заборонах, які я намагаюсь застосувати:
1.Заборона
обов'язковості, категоричності суджень.
Слів «ви повинні, ви зобов'язанні»
не існує в педагогічному глосарії Френе.
2. Виховання та
навчання розглядаються як перманентний процес, який власне,
ніколи закінчитися.
Розвиток творчих здібностей створює
постійну ситуацію успіху. За
таких умов навіть
помилка є вищою цінністю, запорукою подальшого
досвіду. Це
породжує заборону оцінювання окремого
етапу чи всього навчання в цілому,
оскільки оцінка -
вже зупинка, кінець шляху чи його певного етапу.
3. Важливість уміння
слухати, не висловлюючи
негативних емоцій,навіть мімічних.
Изобразительное искусство - это предмет, который в большей мере развивает творческие способности детей. Эти способности пригодятся им в дальнейшей жизни во всех сферах деятельности. И очень важно, чтобы ситуация успеха присутствовала в учебно-воспитательном процессе. При этих условиях формируется успешная самодостаточная личность.
ВідповістиВидалитиУчитель ИЗО, г. Санкт-Петербург, Столярчук Е.Н.
цілком погоджуюсь з забороною "зобовязання".
ВідповістиВидалитиНе можна творити, будучи зобовязаним.Слова "повинен" та й
взагалі будь-які рамки
обмежують політ уяви та фантазії...
І тоді це не творчість, а рутинне будення.
Я не совсем согласен, что ошибка является главной ценностью. Ошибка - это, в первую очередь, опыт. А опыт бесценен. И это всегда нужно помнить.
ВідповістиВидалити